دنیای مد و لباس

  • ۰
  • ۰

زیبایی چشم

 

آیا تغییر رنگ چشم امکان پذیر است؟

رنگ چشم از همان بدو تولد تکامل می‌یابد. از سنین خیلی کم شما چشم‌هایی قهوه‌ای، آبی، سبز یا خاکستری تا آخر عمرتان خواهید داشت.

ژنتیک ، رنگ چشم ها را تعیین می کند.
رنگ چشم می تواند با گذشت زمان تغییر کند. رنگ چشم اکثر نوزادان در چند سال اول زندگی تیره می شود. در این مدت بدن رنگدانه تیره تری ایجاد می کند که به ملانین معروف است. انبساط یا انقباض عنبیه همچنین می تواند منجر به تغییرات رنگ چشم شود.

برخی از افراد برای تغییر رنگ چشم ، از لنزهای رنگی استفاده می کنند. برخی دیگر دست به اقدامات شدیدتری می‌زنند. یک عمل جراحی جنجالی جدید که باعث تغییر رنگ چشم به طور دائم می شود، در حال رواج است. این عمل که در بین افراد مشهور بسیار محبوب شده است، اینگونه می‌باشد که با استفاده از عنبیه مصنوعی در عرض چند دقیقه رنگ چشم را تغییر می‌دهند بسیاری از پزشکان هشدار می دهند که این روش می تواند منجر به آسیب شدید چشم شود.
در این مقاله ، ما چگونگی رشد رنگ چشم و متداول ترین روش‌های تغییر آن ، بطور موقت یا دائمی را شرح می دهیم.

به طور موقت رنگ چشم خود را تغییر دهید

ساده ترین و رایج ترین روش برای تغییر رنگ چشم گذشتن لنز رنگی است. شما می توانید در طی چند ثانیه چشم های خود را به رنگ دلخواه تغییر دهید.

پرطرفدارترین لنزهای رنگی به ترتیب عبارتند:

آبی
فندقی
سبز
بنفش
خاکستری
ارغوانی
قهوه ای

تغییر رنگ چشم

توجه کنید:
لنزهای رنگی اگر به درستی استفاده نشوند،‌سلامتی چشم را به خطر می اندازند. اگر شما نمی خواهید به دکتر مراجعه کنید و بدون نسخه لنز را تهیه کنید، حتما از فروشگاه های معتبر لنز را تهیه کنید.

عوارضی که لنزهای رنگی دارند؛

تاری دید
خارش و آبریزش چشم
سایش قرنیه ( خراش روی لایه بیرونی چشم)
نابینایی

هر یک از علائم زیر را تجربه کردید، فوراً به پزشک مراجعه کنید:

قرمزی چشم
درد مداوم چشم
آبریزش چشم
تاری جزئی
این علائم ممکن است مربوط به عفونت چشم باشد. عفونت چشم درمان نشده، می‌تواند شدید شود و حتی منجر به کوری شود

آیا تغییر دائمی رنگ چشم امکان پذیر است؟

چشم آبی

روش‌های زیادی برای تغییر رنگ چشم وجود دارد که یکی از شایع ترین آنها جراحی عنبیه چشم می‌باشد. جراحی عنبیه اولین بار برای درمان چشم های آسیب دیده انجام شد. در طی این روش ، پزشک برش کوچکی را در قرنیه ایجاد می کند و یک عنبیه مصنوعی مبتنی بر سیلیکون ، که تاشو می‌باشد را داخل شکاف قرار می دهد. سپس عنبیه مصنوعی را در زیر قرنیه باز می کنند تا عنبیه طبیعی آن را بپوشاند.

با وجود اهداف پزشکی ، این روش به دلایل زیبایی به طور فزاینده ای رایج شده است. بسیاری از افراد برای تغییر رنگ چشم خود تصمیم می گیرند که تحت عمل جراحی قرار بگیرند، حتی اگر سلامتی چشم‌‌شان به خطر بیفتد.

دکتر کالین مک کانل ، استاد چشم پزشکی بالینی در دانشگاه کالیفرنیا ، می‌گوید: “این‌گونه از جراحی ها ارزش به خطر انداختن سلامتی چشم را ندارند. چشم یک ارگان مهم است که بسیار ظریف و حساس است.” نکته اصلی این که هنوز هیچ سازمان نظارتی در دنیا این‌گونه جراحی را تایید نکرده است.

در چند سال اخیر کشور ایران هم پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه کرده است، و مراکز مختلفی وجود دارند که اگر فرد متقاضی مسئولیت جراحی را بر عهده بگیرد می‌توانند برایش جراحی را انجام بدهند.

لازم به ذکر است در زمان نوشتن این مقاله ، به صورت گسترده در جهان انواع مختلفی از آژمایش‌های تغییر رنگ چشم در حال بررسی است.
بنابراین در آینده ای نه چندان دور شاهد شکوفایی این علم خواهیم بود.

 

منبع : https://modto.ir/eye-color-change/

  • ۹۸/۱۰/۲۲
  • الهه بیات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی